Samarbejdspartnere

Vi har mange forskellige samarbejdspartnere, som du her kan læse nærmere om.

Forældre

Det er jer som forældre, der har ansvaret for barnets opdragelse og udvikling, men vi vil gerne være jeres samarbejdspartner.

Vi ser gerne, at i så vidt muligt deltager i forældreaktiviteter, f.eks. forældremøder, sommerfest julefest og andet. Vi ser os selv som jeres sparringspartner. Hos os kan i hente råd og vejledning. Vi kan snakke/diskutere holdninger, principper og pædagogik.

Vi forventer, at i orienterer jer om diverse informationer via AULA.

Jeres barn skal have skiftetøj og overtøj som passer til årstiden med. Vi tror ikke på dårligt vejr, men på uhensigtsmæssigt påklædning.

Hvis jeres barn er her i ferieperioder, vil vi gerne have, at det er her inden kl. 09:30 så der er plads til spontane ture ud af huset.

Studerende

Vi samarbejder med Ikast Pædagogseminariet omkring uddannelse af nye pædagoger og med Social og Sundhedsskolen om uddannelse af nye Pædagogisk Assistenter (PAU). Dette betyder at vi modtager studerende fra disse to uddannelsesinstitutioner. Det drager vi stor nytte af, da nye øjne der ikke kender de gamle vaner, er medvirkende til at vi hele tiden kan have fingeren på pulsen. Derved bliver vi udfordret fagligt på vores pædagogiske praksis til glæde for børnene.

Børn og Forebyggelse

I tilfælde hvor et barn har behov for særlig støtte samarbejder vi med Børn og Forebyggelse i Herning Kommune. Hvis du vil vide mere om Børn og Forebyggelse i Herning Kommune så følg nedenstående link.

Rådgivning og vejledning (herning.dk)