Forventninger til forældrene

TØJ
Jeres barn skal altid have skiftetøj med i børnehaven. Vi forslår

3xundertøj
5xstrømper
3xbluse og bukser
3x t-shirt og shorts. (i sommerperioden)
Ligeså skal barnet have hjemmesko og overtøj med, som passer til årstiden.

Vinter:

1x gummistøvler
1x kondisko
1x sandaler

Det er vigtigt, at der er navn i børnenes overtøj, støvler, sko og hjemmesko.

AFLEVERINGSTIDSPUNKT.
Vi vil gerne, at jeres barn bliver afleveret senest kl. 09.00, da det giver bedre mulighed for at arrangere aktiviteter. Husk at informere personalet, hvis jeres barn en dag kommer senere.

HENTE OG BRINGE.
Det er jer som forældre, der skal bringe og hente jeres barn hver dag. Ved alle undtagelser skal der laves klare aftaler med personalet.
Det er vigtigt, at i siger både goddag og farvel til en af fra personalet, så v  er sikre på, om jeres barn er i børnehaven.

INFORMATIONER.
Det er vigtigt, at I læser diverse beskeder på nembørn, sedler der hænges op på jeres barns garderobe samt på tavlerne i gangen. I er meget velkomne til at spørge, hvis der er noget, I er i tvivl om.

SYGDOM.
Ved smitsomme sygdomme i børnehaven bliver der sat opslag op, og vi følger Sundhedsstyrelsens retningslinjer, som i kan se ved at klikke på dette link

Smitsomme-sygdomme-hos-boern-og-unge.ashx (sst.dk)

Hvis jeres barn bliver sygt, men det er hos os, ringer vi til jer.
Vi må ikke modtage syge børn, dels på grund af smittefaren, og dels fordi vi ikke kan modtage børn, der pga. sygdom ikke kan deltage i børnehavens dagligdag på lige fod med de øvrige børn.