Børnehave

I børnehaven lægger vi stor vægt på at have en tæt og tryg kontakt til børnene.

Vi vil gerne, at I betragter børnehaven som et sted, hvor I føler jer velkomne og altid kan komme.

Vi vil altid gerne høre jeres feedback, både ris og ros, det er kun med til at fremme vores arbejde med Jeres børn.

Vi ved, at det er jer som forældre, der kender jeres barn bedst, og det er derfor af stor betydning for os, at I videregiver den viden, som I er i besiddelse af. Samtidig vil vi selvfølgelig også meget gerne hjælpe jer, hvis I er i tvivl om noget. (Det kan være adfærd, ble afvænning, kost osv. intet spørgsmål er forkert hos os.)

Har i lyst, er I velkomne til at deltage i børnehavens dagligdag, og evt. være her en hel dag, så i for et helhedsbillede af jeres barns dagligdag i børnehaven.

Det er vigtigt for os at I husker at give besked, hvis: I skifter læge, job, arbejdstider, telefonnummer m.m., samt at ændre dette på nembørn. Det gør at vi nemt kan få fat på både jer eller læge i tilfælde af at der skulle ske jeres barn noget.

Har I brug for at ringe til os i børnehaven ser vi helst at det bliver inden kl. 9.00. eller efter kl. 12.00. Da vi der har mest ro og tid til at snakke med jer, samt det der ikke rammer ind i de pædagogiske aktiviteter vi laver med jeres børn.

I børnehaven modtager vi børn fra 2,9 år til skolestart. Vi arbejder meget på tværs af stuerne, derved får børnene det optimale ud af alle vores faglige- og sociale kompetencer. Vi lægger stor vægt på at drage omsorg for alle børn. Vi tager udgangspunkt i det enkelte barns stærke sider, så alle børn får opbygget en god selvtillid samt et stærkt selvværd. Dermed er vi overbeviste om at alle børn får ekstra energi og overskud til at give sig i kast med ”opgaver” som ellers kan udfordre deres kompetencer på andre områder.

For yderligere information henviser vi til børnehavens læreplaner https://gullestrupbornecenter.aula.dk/laereplaner