Forventninger til forældrene

BLEER
I behøver ikke at have bleer med hjemmefra. Vi har bleer i forskellige størrelser. Vi skifter barnet på faste tidspunkter og efter behov.

SUT OG SUTTEFLASKE
Bruger jeres barn sut, skal I selv medbringe et par stykker. Det samme gælder, hvis barnet får sutteflaske. Vi har mælkepulver.

TØJ
Jeres barn skal altid have skiftetøj med i vuggestuen. Det vil sige undertøj, strømper, bluse og bukser. Ligeså skal barnet have hjemmesko og overtøj med, som passer til årstiden. Det er vigtigt, at der er navn i børnenes overtøj, støvler, sko og hjemmesko.

BARNEVOGN.
Vi har barnevogne med godkendte seler til børnene, man barnet må også gerne sove i egen barnevogn, hvis I ønsker det. Enkelte børn sover inde på en madras. Vi tilstræber, at børnene sover ude, da de på den måde får mere frisk luft og dermed mindre risiko for at blive syge.
Har I ønske om, at jeres barn skal sove inde, tilgodeser vi dette i videst mulig omfang.

AFLEVERINGSTIDSPUNKT.
Vi vil gerne, at jeres barn bliver afleveret senest kl. 09.00, da det giver bedre mulighed for at arrangere aktiviteter. Husk at informere personalet, hvis jeres barn en dag kommer senere.

HENTE OG BRINGE.
Det er jer som forældre, der skal bringe og hente jeres barn hver dag. Ved alle undtagelser skal der laves klare aftaler med personalet.
Det er vigtigt, at i siger både goddag og farvel til en af personalet, så vi derved er sikre på, om jeres barn er i vuggestuen.

INFORMATIONER.
Det er vigtigt, at I læser diverse beskeder på nembørm, sedler der hænges op på jeres barns garderobe samt på tavlerne i gangen. I er meget velkomne til at spørge, hvis der er noget, I er i tvivl om.

SYGDOM.
Ved smitsomme sygdomme i vuggestuen bliver der sat opslag op, og vi følger Sundhedsstyrelsens retningslinjer, som i kan se ved at klikke på dette link:

Smitsomme-sygdomme-hos-boern-og-unge.ashx (sst.dk)

Hvis jeres barn bliver sygt, men det er hos os, ringer vi til jer.
Vi må ikke modtage syge børn, dels på grund af smittefaren, og dels fordi vi ikke kan modtage børn, der p.g.a. sygdom ikke kan deltage i vuggestuens dagligdag på lige fodmed de øvrige børn.

LEGETØJ.
Jeres barn må gerne have sit eget legetøj med, men vi gør opmærksom på, at vi ikke påtager os ansvaret for tingene.